zondag 30 september 2007

Eindelijk

Bladzijde 143, alinea 5. "Rekening houdende met de nieuwe krachten in de samenleving, kan het aangewezen zijn om een ruimere sociale basis voor een nieuwe coalitie te zoeken."
Ziezo. Eindelijk geven ze het toe. Dat mijn eldeedee de grote winnaar is van de verkiezingen en in een regering thuishoort. Zwart op wit in het rapport van de Rompuy. Bladzijde 143, alinea 5. 't Is natuurlijk in tsjeventaal opgesteld, zodat ge het met een vergrootglas moet gaan zoeken tussen de lijnen. Ik hoop ook dat Albert zijn tolk het goed gezien heeft en dat stuk niet overslaat.
Hoe ik het rapport van Rompuy gevonden heb? Ik mag het niet zeggen van den Yves, maar hij heeft een paar loodgieters besteld om de centrale verwarming in de Tweekerkenstraat te herstellen. Die mannen hebben toevallig een kopie van het rapport uit de safe zien vallen en het vriendelijk opgeraapt. Gisterenavond zijn ze dan in dit kasteel komen bricoleren - 't wordt hier ook alsmaar kouder en de vensters sluiten niet goed - en ze hebben het boek dan toevallig laten liggen in de WC. Den Yves is toch heel wat slimmer dan ik dacht.
Het schijnt zelfs dat Albert de Laatste hem zal vragen om formateur te worden. Als hij hem maar niet vraagt de Brabanconne te zingen. Nu, Yves formateur. Ge ziet al van waar dat de wind waait. Ik zal vandaag maar mijn judotenue in de kast laten en mijn pak met das aantrekken. Den Yves zal hier wel gauw-gauw afkomen om me uit te nodigen in zijn kabinet. Leterme-Dedecker I. Veel e's, maar dat klinkt toch schoon, he? Daarvoor wil ik wel eens een weekend mijn Mercator missen.

Geen opmerkingen: