zaterdag 22 september 2007

Telefoon

Verstrepen zegt dat ik het niveau van het geklingelklangel op mijn gsm op maximum moet zetten. Hij is bang dat ik het dit weekend anders niet hoor als de Raad van Wijzen mij opbelt om mee aan tafel te zitten in een of ander kasteel. 't Is nen rappen, die Verstrepen toch.
Tussen haakjes, hij wilt ook dat ik zijn blog hier vermeld: www.jurgenverstrepen.be. Hij is wel geen partijvoorzitter, maar allez, voor een keer kan het eraf. Ik heb hem wel gezegd dat hij wel meer mag onderstrepen dat hij bij de eldeedee zit. 'k Zie daar alleen maar een klein fotootje van de campagne, ik herken er mezelf bijna niet op.
Het weekend dus. Donkere lucht, sterke wind, maar ik zit hier toch weer op de Mercator met mijn judomat. De vorige keer dat Ulla mij een trap verkocht, vloog mijn gsm bijna over de balustrade in de bassin. Dus leg ik hem voorzichtig aan de kant voor ik in mijn judokostuum rondhuppel. Ja, Verstrepen, volumeknop op maximum, ik weet het al.
Judo is een sport waar ge geen cultuurparticipatiecheck van Bleiter Ansjovis voor nodig hebt. Komt dit weekend naar de Mercator en ik toon u gratis hoe het er aan toe gaat op de mat. Ik zal Verstrepen hier aan het dok laten staan met folders die we nog over hebben van de verkiezingen.
Van de Bleiter gesproken, die gast kan toch niet overweg met geld. Hij heeft nog niets verbrand, zoals de skinhead van de sossen, maar hij smijt het toch maar door deuren en vensters. Eerst voor dat wicht van het Eurosongfestival dat eindigde op een 79e plaats tussen Letland en Absurdistan, en nu voor 'cultuurparticipatie.' En dat werkt voor een partij die nog amper bestaat. Spirit. Ja, den Bleiter mag voor mij wat spiritisme gaan doen op kermissen, dan helpt hij gewone mensen toch nog met iets goeds.
Dat geklingelklangel op de achtergrond, is dat mijn gsm?

Geen opmerkingen: