woensdag 3 oktober 2007

Verstrepen en Verbiest

Terwijl ik hier in dit krakkemikkig kasteel mij zit een breuk te vervelen tot den Yves mij aan de onderhandelingstafel uitnodigt, heeft Verstrepen niet stil gezeten.
Hij heeft een ouwe rot uit zijn mediawereld gevraagd om mijn eldeedee te helpen. Verbiest - of is 't Verbist - is een echte vis, alle watertjes heeft hij doorzwommen.
Verstrepen heeft mij zijn sollicitatiebrief gefaxt met zijn curriculum vitae. Jongens, wat staat er daar niet allemaal op. Van BRTN naar VTM naar Radio 1 naar TV Brussel naar VT4 naar Woestijnvis naar VRT. Ik hoop dat hij het in de politiek ook niet zo bont en blauw ziet, want anders zit hij voor het einde van het jaar al bij de NVA en tegen volgende zomer bij de Spiritisten, tenminste als die dan nog bestaan!
Verbist - of is 't Verbiest - heeft wel een mooie brief geschreven. De tranen stonden in mijn ogen toen ik las hoe hij ooit nog in de Damse Vaart een zwarte judogordel zag aanspoelen, en hoe hij dagen achtereen gans West Vlaanderen rondtoerde om de eigenaar terug te vinden. Enfin, 't zijn zo'n verhaaltjes die mij vertellen dat Verstrepen een goede keuze gemaakt heeft door die gast aan te werven.
Ondertussen laat den Yves mij hier op droog brood zitten. Rustig, rustig, zegt hij, mijn tijd komt nog wel. Eerst nog de Diedjee en dat mens Millekette warm maken voor mijn aankomst in de besprekingen. Het moeilijkste is nog dat ten eerste het de tsjeven zelf waren die mij uit de NVA gekieperd hebben, en dat ten tweede Albert mij niet op zijn theekransjes wilt uitnodigen. Misschien spreek ik best eerst een paar judolesjes af voor dat verwend kind van hem, die Laurent. Die heeft nog dringend wat oefening nodig, dat ziet ge zo.
Van mensen gesproken die oefening nodig hebben, ik zie dat dat Brabants trekpaard weer een nieuwe job heeft. Met een paar saaie kwibussen uit het buitenland deelnemen aan een denktank over Europees buitenlands beleid. Vertaling in simpel Vlaams: geld van een Amerikaanse miljardair opsouperen aan dure diners in Brusselse toprestaurants. Geen wonder dat hij de laatste dagen niet veel op zijn blog meer te schrijven heeft.

Geen opmerkingen: