donderdag 27 september 2007

Oostendenaars in en uit de Politiek

Van den Yves mag ik eindelijk een venster opentrekken in dit muf kasteel. Ik moet wel de gordijnen ervoor laten hangen zodat ze me niet kunnen herkennen vanop straat. Zo heimelijk ken ik die tsjeven wel. Ondertussen schrijfselen de gazetten weer dat het koek en ei is tussen oranje en blauw en dat Rompuy opnieuw aan het werk is. Als dat waar is, dan is den Yves een grotere zwanzer dan ik dacht.
Nu, ik mis mijn geliefd Oostende en daarom wil ik hier toch nog over nieuws uit mijn thuis schrijven. Ik zie dat mijn stadsgenoot Geert Lambert het aftrapt als voorzitter van Spirit. Als Jean-Luc het Brabants trekpaard is, dan is Geert een Westvlaams boerenpaard. Ge ziet hem al op het strand van Oostduinkerke de garnaalkweek van de ganse Noordzee met uitroeiing bedreigen. Jammer dat hij zijn fysieke kracht niet ingezet heeft voor een beter doel, voor ons judoteam bijvoorbeeld, i.p.v. voor dat prutspartijtje.
Wie heeft het na 10 juni nog over Spirit? Een hoop zogezegd links-liberalen. Als ze links-liberaal zijn, waarom zitten ze dan bij de sossen, en niet bij de Vierkant Linkse Democraten? Het enige wat ze hebben is die bleitersmoel van een Ansjovis. En die stuntelt van de ene truuc naar de andere katastrofe. Ge ziet hem straks al een duo-act doen in het circus met die gast Flahaut.
Maar terug naar Geert, hij laat het lichte werk aan de top van Spirit nu over aan het ex-lief van een VRT-baas. Die zal nu nog meer op TV komen. Mij vragen ze natuurlijk niet bij de sossenzender, ik mag alleen in de zandbak spelen bij RTL 6 of 7 of zo.
Verstrepen zegt dat elk klein interviewtje goed meegenomen is, dus. Van onze Verstrepen gesproken, hij is goed bezig, he zeg? Fientje Foefelman begint nu al te ventileren als ze hem bezig hoort. Het zal de laatste keer zijn dat ze een klokkenluider buitenzwierelt. Als Verstrepen het volhoudt, is Fientje de volgende om gedefenestreerd te worden. Rapper dan een ansjovis op mijn biefstuk vliegt.

Geen opmerkingen: