woensdag 26 september 2007

Aftellen

Sedert ik tijdens het weekend in een half uur van de Vindictivelaan in Oostende naar de Tweekerkenstraat in Brussel geroetsjt ben, heb ik vooral met de duimen zitten draaien. Als tussendoortje heb ik snel een interview afgeronseld met een van die Franstalige zenders waar niemand naar kijkt - RTL 6 of 7, ik weet het niet meer. Nu, in Luxemburg zullen ze me ook niet kennen, maar Verstrepen zegt dat het goed is voor mijn imago. Een beetje meer internationaal dan Oostends, maar als ik Verstrepen zou moeten geloven, zou ik onmiddellijk en stante pede naar St. Martens Latem of naar Schoten moeten verhuizen.
Maar daar hebben ze geen boten. Ik mis nu al mijn Mercator. Ik moet hier in een of ander muf kasteel - ik mag de locatie niet verklappen van den Yves - onder de Louis XV tafel kruipen om mijn computer te kunnen doen werken. Geen wifi of blauwtand of andere toestanden hier.
Elke dag klap ik met den Yves over de telefoon, maar hij zegt, eventjes geduld, eerst moet de droogstoppel Rompuy zijn eindexamen afleggen bij Albert de Laatste. Dan is hij af als verkenner en kunnen de poppen aan het dansen gaan.
Moest ik bij een of andere nobele onbekende professor een 'gastcollege' mogen geven, dan zou ge de poppen zeker zien dansen als draaiende dervisjen. Duizenden studenten en mediamensen zou ge dan zien opdagen, niet zo'n bende melkmuilen van de CD&V Jongeren waar ze nu dat auditorium hebben mee volgestopt om de droogstoppel te doen geloven dat hij charisma bezit. Alstublieft.
O ja, mijn gsm ligt hier op de geverniste tafel te wachten op nieuws van den Yves. Geluid op maximum niveau, zoals Verstrepen zegt.

Geen opmerkingen: