woensdag 19 september 2007

Buitenlanders over Belgenland

Verstrepen heeft weer een steek laten vallen. Die jongen begint me op de zenuwen te werken. Na de BBC heeft nu ook de linkse Engelse gazet de Guardian een stuk over Belgenland gepleegd zonder mij ook maar iets te vragen, terwijl ik de grote winnaar van de verkiezingen ben.
Nu, ware het niet van die kolossale fout, dan zou dat artikel nog tamelijk goed geweest zijn, want het toont dat buitenlandse schrijfselaars nu al meer doen dan gewoon artikels uit Le Soir naar hun taal vertalen.
Als het goed is, dan zeg ik het ook. Lees maar na op de site van de Guardian:
http://www.guardian.co.uk/international/story/0,,2170606,00.html

Ondertussen zijn de tsjeven weeral een nieuwe truuk aan het uitproberen: na de verkenner komt de Raad van Wijzen. Dat zijn mensen van zwaar kaliber die al ervaring hebben met staatshervormingen. En als voorbeeld noemen ze dan Louis Michel. Laat mij niet lachen. Die 'Wijzen' worden weer een collectie patattenboeren die naar de pijpen van De Eerste en zijn hansworsten in Laken dansen: Spitaels, Daerden, Flahaut, Onkelinx, hoeveel creaturen denkt ge nog te vinden om zo'n Raad te bevolken.
Ik zei het aan het begin en ik blijf het maar zeggen: een nieuwe regering vormt ge met de winnaars van de verkiezingen, niet met de verliezers en de sukkelaars uit de goeien ouden tijd.

Geen opmerkingen: