donderdag 13 september 2007

De Man van 12 Miljoen

Zijne Majesteit Albert de Eerste beschikt over een persoonlijk fortuin van 12 miljoen. Euro, wel te verstaan.
Gun ik hem dat niet? Natuurlijk wel, maar. Waar komt dat fortuin vandaan? Van de decennialang moegetergde en -gepeste belastingbetaler natuurlijk. Als Albert zich veel kan permitteren, zoals een optrekje in Frankrijk en een riant jacht, dan is het omdat 10 miljoen Belgen er hard voor gewerkt hebben. De vraag is, als de Eerste nu al 12 miljoen bijeen verzameld heeft, is het nog nodig dat wij nog verder werken om hem nog meer Euro's te bezorgen.
Ik zeg: neen. Laat dat liedje niet lang meer verder duren. Ik zeg: laat de Eerste ook de Laatste zijn. Laat hem zijn fortuintje houden, en laat hem verhuizen naar zijn Frans kasteeltje. De rest hebben we niet meer nodig. De jonge gasten van mijn eldeedee hebben Paola onlangs nog coupons bezorgd voor gratis lessen Nederlands, maar zoals de formateurs en verkenners van de tsjeven nu bezig zijn, zullen die bons wellicht niet meer nodig zijn.
Ga maar op pensioen op jullie kasteeltje, of op een reis rond de wereld in uw bootje. Wie weet zie ik jullie hier nog aanleggen naast de Mercator wanneer ik mijn blog aan het schrijfselen ben.
Zoals ik onlangs tegen mijn vriend Jean-Luc zei, salut en merci, vaarwel Albert en Paola.

Geen opmerkingen: