dinsdag 11 september 2007

Allez Jean-Luc, Salut en Merci

Ja, Jean-Luc, zelfs het sterkste Brabantse trekpaard geraakt er niet meer aan uit.
De gespierde supertsjeef zegt de gemeentepolitiek van Vilvoorde vaarwel. Hij zou wel nog zijn pluche zetel in de Europese babbeltent behouden - kwestie van nog wat Euros te verdienen voor zijn pensioen - en zou nog boekskes schrijven ook.
Ondertussen blijft het wel stil op zijn blog, http://jeanlucdehaene.blogspot.com. Allez, ik ben er zeker van dat hij een pikant sausje aan het klaarstomen is om de schuld op iemand anders af te schuiven, op de droogstoppel Van Rompuy, of op den Yves, die sukkelaar, die zit nog niet genoeg in de patatten na zijn miskraam.
Ik gun de Jean-Luc wel zijn pensioen, ik zou zelfs zeggen, opgeruimd staat netjes. Jean-Luc is het symbool van de ACV'er, de syndicale tsjeef die zogezegd aan de kant van de armen staat maar ondertussen wel van de vetpotten profiteert. En ge weet ook dat die altijd met de sossen meeheulen. Ofwel ziet hij het nu niet meer zitten nu ik en mijn eldeedee de verkiezingen gewonnen hebben, ofwel - er zijn nog rampen gebeurd op 11 september - neemt hij een stap terug om de premier te worden van een oranje-blauw-rode regering.
Nu, ondanks alles, Jean-Luc, jij bent altijd welkom bij mij op de judomat in Oostende, al denk ik dat ge liever een potje sumo met mij vecht.

Geen opmerkingen: