vrijdag 12 oktober 2007

Mary en Greet in de Beek

Ik schiet met grove hagel, schrijven de gazetten vandaag.
Ja, 't is mijn schuld niet als het journaille haar werk niet doet en zelf niet vindt wie van de collega's er allemaal hier en daar bijverdient met het klusjes opknappen voor bevriende politiekers.
Dat Marleen Vanhecke van VTM zoiets deed voor Bruno het teletobbackje, ja, daar kan ik ook niets aan doen. Maar ik heb wel de bal aan het rollen gebracht door uit te spitten dat Greet op de Beek van de VRT - ge weet wel, de vriendin van Vierkant Linkse Democraat Patrick - een debat presenteerde voor rekening van Foefelfientje.
Ik zeg het al lang, met dat TV-journaille is er iets schever dan met de toren van Pisa. De mensen verwachten onbevooroordeeld nieuws op de TV, maar in plaats daarvan krijgen ze Jan, Pier en Pol die hun eigen vriendjes dik in de verf zetten.
Vooral de VRT zit al jaren te werken als de propagandadienst van de sossen - met paarse Greet nu als een zeldzame uitzondering, maar dat zal wel door de charmes van Patrick komen. En ge ziet, nu is het met de VTM ook niet veel beter. Ook geflikflooi met de sossen.
Geen wonder dat ik bijna nooit in beeld kom en dat Verstrepen zegt dat ik beter op deze blog moet passen. En dan zegt het journaille dat ik aan anti-politiek doe. Kom zeg, wie maakt er slechte reclame voor de politiek? Ik, of Foefelfientje en co?
Nu, ik ben er gerust in, Verstrepen zegt dat hij nog maar begonnen is met het uitspitten van de mesthoop in onze vaderlandse media. Na Greet en Marleen en grote baas Mary zullen er nog wel in de beek terecht komen.
Dan zal er meer plaats komen voor de echte journalisten. Die het nieuws gewoon meedelen, en de kijker zijn eigen gedacht laten vormen.

Geen opmerkingen: