woensdag 24 oktober 2007

Avanti!

Nummer drie.
Hebt ge dat goed gelezen? Ik ben de derde populairste politieker van ons Vlaamse land. Dat heeft een Oostendenaar nog nooit gedaan. En zeker supersos Vandelanotte niet.
De enige typen die het beter doen zijn den Yves - en wacht maar tot dat Millekettemens de hele formatie in de patatten schiet - en den Guy, de man van het verleden, die binnenkort met permanente vakantie naar Toscane mag.
Niet dat ik iets tegen Italianen heb, integendeel. Bovenaan mijn blog staat vandaag het Italiaanse woord avanti, dat voorwaarts betekent.
Dat komt omdat ik en mijn eldeedee op alle niveaus vooruit gaan. Ik ga van nergens naar een derde plaats in de populariteitspoll, en mijn eldeedee zou van 6,5 naar 7,8 percent gaan moesten er nu weer verkiezingen zijn. Lach niet, want zoals de formatie nu op de rand van de gracht staat te wankelen, zouden die verkiezingen veel eerder kunnen komen dan ge denkt.
Ons ledenaantal gaat ook al steil de hoogte in, met 100 tot 200 per week, tot meer dan 4,000. En't zijn niet alleen ervaren politici van de VLD of van het Vlaams Belang, 't zijn ook vooral gewone mensen die zowel de sossen, de groenen, de Vierkant Linkse Democraten als de tsjeven beu zijn. Enfin, nu weet ge waarom ze de VLD 'open' noemen. De deuren en vensters staan wagenwijd open om alle echte liberalen naar mijn eldeedee te laten ontsnappen.
Ge zult zeggen, maar wanneer verandert die partij van u van naam? Wel, dat is het juist, mijn smoeltje is nu populairder dan die van Vandelanotte en zelfs van die van la belle Caroline, hoe zou ge mij dan willen wegdoen? Voor het moment gaan we nog wachten met de Partij van het Gezond Verstand of met Liberaal Denken en Doen - een suggestie van onze prof, de Boudewijn - en blijven we verder doen met eldeedee. Of als het toch met een speciaal woord moet, waarom dan niet 'Avanti'? Om den Guy voor de rest van zijn leven in Toscane eens een goede toer te draaien. Iedere keer hij 'avanti' hoort, zal hij aan mij moeten denken en roodappelblauwzeegroen van colere worden. Avanti!

Geen opmerkingen: