dinsdag 16 oktober 2007

Politieker van de 20e Eeuw

Jean-Luc is weer fors uit zijn krammen geschoten op zijn blog http://jeanlucdehaene.blogspot.com/.
't Is niet moeilijk jaloers op mij te worden nu ge vaststelt dat er elke dag weer mensen van bij de Vierkant Linkse Democraten en het Vlaams Belang stormlopen naar mijn eldeedee. Wanneer Jan Publiek duidelijk ziet dat den Yves een sukkelaar is die het niet kan, dan zullen de tsjeven en de aanbidders van de PezeWever het ook op een lopen zetten naar mijn partij.
Daarvan is Jean-Luc bang. Laat hem maar stoefen dat hij mij met zijn sumo-trucs de baas is gebleven, en dat ik hem altijd maar lastig viel met mijn judokampioenen. Had hij toen geluisterd, dan zat hij nu misschien bij mij op de Mercator met plezier te kijken hoeveel volk er hier binnen trekt dezer dagen.
Jean-Luc verwijt mij ook dat ik brutaal ben omdat ik met een BMW rijd. Hij heeft ook zogezegd meer klasse omdat hij zijn Brabants trekpaardgat in een Mercedes kan steken.
Nu vraag ik jullie: wat is er beter, een BMW die ik zelf met mijn door hard werken verdiende geld heb gekocht, of een Mercedes die een politieker van de twintigste eeuw betaald heeft op de kosten van de belastingbetaler? Want dat heeft Jean-Luc gemeen met vele Mercedeszitters die een chauffeur hebben: ze zijn er maar geraakt omdat ze hun zakken gevuld hebben op kosten van Jan en Jean-Marie met de pet.
Jean-Luc, ge waart een kolos in de 20e eeuw, maar in de 21e eeuw is het van mensen lijk mij dat ze het moeten hebben. Als ge zegt dat ik me niet interesseer voor de politiek, dan bedoelt ge eigenlijk dat ge niets anders kunt dan aan politiek doen en konkelfoezen in Poupehan en andere krochten. Behalve politiek kan ik ook terecht in de sport - maar niet bij die tafelvoetballers van Club - en in het bedrijfsleven. Dat heet talent, mijn beste Jean-Luc. Salut, en de kost, en complimenten aan Celie.

Geen opmerkingen: