dinsdag 9 oktober 2007

Pardon?

Ik dacht dat ik het hoorde donderen in Keulen. Of eigenlijk in Ankara en Ecuador.
Den Yves, pluche Karel met zijn kluchtige lat, de Millekette en Diedjee zijn eigenlijk over iets akkoord geraakt. Dat Belgenland geen grenzen heeft en dat iedereen uit de hele wereld die er zin in heeft hier mag komen wonen en er nooit meer weg moet. Oei, ge zult zeggen, Deckertje overdrijft weer, of Verstrepen heeft hem wat wijs gemaakt met zijn video's en potkasten en weet ik veel.
Neen, ik heb uit de mond van den Yves zelf. Hij zegt ook dat ik mijn kliekes en klakkes moet inpakken want ze gaan dit muf kasteel nodig hebben om nog meer van die akkoorden uit de zure grond te stampen.
De tsjeven en de Vierkant Linkse Democraten - wie klapt er nog over de PezeWever? - geven een algemeen pardon aan al de illegalen. Dat zijn dus allen die geen moeite gedaan hebben zoals de legalen om aanvragen aan te dienen, formulieren in te vullen, documenten te verzamelen, te laten vertalen en kopieren, en te betalen voor heel die poespas. Ge kunt nu al denken hoe vies die mensen zijn die al die moeite gedaan hebben. Het pardon telt natuurlijk ook voor al dezen die nooit voor een dictator weggevlucht zijn - zoals die vrouw met haar grote mond uit Ecuador - of gevangen gezet zijn wegens hun liberale opinies. Neen, iedereen mag binnen, zelfs dezen die 'gevlucht' zijn uit democratische landen waar er regelmatig verkiezingen zijn en er niemand gevangen gezet wordt.
Ge ziet nu geen verschil meer tussen vluchtelingen en toeristen, iedereen mag binnen, iedereen mag blijven. De Spaanse herberg van Yves. Ge kunt nu al rieken dat den eldeedee daaraan niet gaat meedoen. Yves, salut, en tot na de volgende verkiezingen. Als ge dan maar nog in het spel staat!

Geen opmerkingen: