zondag 7 oktober 2007

Vieze Harry

Van het weekend in dit muf kasteel geprofiteerd om nog eens een oude kraker van een film te bekijken, Dirty Harry met Clint Eastwood als de keiharde flik Harry Callahan.
Dat was me een vent naar mijn hart. Recht voor de raap, juist zoals ik in de Vlaamse politiek. Hij aanvaardde geen zever van advokaten en burgemeesters, maar ging recht door zee om te doen wat hij zag als rechtvaardig en juist. Het zijn zo'n mensen die ik in mijn eldeedee wil verzamelen. Denk maar aan Verstrepen, Ulla, Mimountje, en nu ook Stef Goris, die het bij de Vierkant Linkse Democraten niet meer ziet zitten.
Ondertussen zitten ze bij de andere partijen er lustig op los ambras te maken dat het niet goed meer is. De sossen geraken er niet meer uit en willen la belle Gennez geen openbaar debat laten uitvechten met de bruine communist Erik. Ecolo laat zijn belle Isabelle evenveel mandaten als Louis Vuitton sjakossen cumuleren, en Flahaut is gepromoveerd tot opperbevelhebber van alle Waals-Brabantse sossen. Dat wordt me daar een plezante fanfare.
En ik? Ik doe voort, nu dat ik de PezeWever absolutie verleend heb, kan ik op mijn beide oren slapen. Ofwel komt den Yves met een deftig regeringsakkoord af waar ik me kan in vinden, ofwel laat de PezeWever zich tegen de tatami kwakken en kan ik de poten van onder zijn stoel afzagen.
Hoe ge het ook draait of keert, 't is den eldeedee die de verkiezingen gewonnen heeft, en niks anders telt.

Geen opmerkingen: