zaterdag 27 oktober 2007

Mercator


Verstrepen zegt dat ik niet altijd met politiek moet bezig zijn. Natuurlijk maak ik van het gebrek aan groot politiek nieuws ook gebruik om mijn eldeedee te promoten, onder andere door die 'road show' in Limburg en Leuven en omstreken. Als jullie mijn schoon Oostende te veraf vinden, dan kunt ge daar nog altijd terecht.
Maar zoals Verstrepen zegt, 't moet niet altijd en overal politiek zijn. Hier op de Mercator is 't al ferm koud aan het worden, en daarom heb ik dit weekend mijn tatami maar opgerold en beneden in het ruim gelegd. Hier is 't al heel wat gezelliger, en kan ik als het nodig is, zo'n chauffagebeest op wielen uithalen en hem laten sjette geven.
Voor mijn eten moet ik maar een paar minuten wandelen naar de Trappen - voor niet-Oostendenaars, dat is de vismarkt - of naar de Delhaize aan de overkant. Wel oppassen voor de tramroute, want daar rijden er nu al bussen op ook. Als de flikken niet kijken, dan cross ik er soms ook wel op, maar ja, ik moet wel oppassen dat onze sossenburgemeester niet juist vanuit zijn venster op het stadhuis aan het toekijken is.
Verstrepen zegt dat ik een judogids voor politici zou moeten schrijven. Zo'n 'Complete Judo Guide for Idiots.' Ik weet niet of het hem dat meent, of hij mij weg wilt houden uit Brussel.
In elk geval weet ik dat den Yves zo'n boek meer dan nodig zal hebben. We zitten al bijna vijf maanden na mijn glansrijke overwinning, en er is nog altijd geen nieuwe regering. Voelt ge waar ik naartoe ga? Den Yves bewijst weer dat hij het niet kan, de sukkelaar. Elke keer er ambras is, heeft hij het handje van de droogstoppel Rompuy nodig om het kot weer te herbouwen. Maar toch lukt het niet.
Sportmannen mogen niet gokken, maar wilt ge wedden dat we naar nieuwe verkiezingen gaan? En dat mijn eldeedee er weer als de winnaar uit komt?

Geen opmerkingen: