zaterdag 20 oktober 2007

Diedjee Ziet Het Zitten

Na mijn optreden in de Keien van de Wetstraat - en hebt ge gezien wat voor een kei ik ben? - dacht ik aan een rustig weekend op de Mercator, zonder veel gezever en gezwans - en ook geen gezwam van dat akelig mens Onkelinx.
Nu begint Diedjee ook al geen zotte praat te verkopen zeker? De vierkant linkse Waalse melkmuil ziet het goed zitten. Hij heeft twee voorwaarden om het land te laten hervormen. Een enkele kieskring voor gans Belgenland. Ge ziet dat al zitten, straks komt Diedjee met zijn ganse santeboetiek van FDF-ers en ander spaaklopend gespuis hier in mijn geliefd Oostende ook al campagne voeren. Maar anders kunt ge in de Ardennen ook eens voor Deckertje stemmen, maar kom.
Diedjee's tweede klucht is het herfederaliseren van enkele bevoegdheden. Gans Vlaanderen heeft gestemd tegen de unitaire boetiek van de vierkant linkse democraten, de sossen en de groenen. En nu komt dat mens Diedjee ons hier vertellen dat we dingen moeten doen die zelf de paars bont en blauwen nooit zouden gedaan hebben.
Wat gaan den Yves en de PezeWever daarover vertellen? Nu, met de tsjeven word ge altijd bij het vierde gezet, dus is er geen twijfel dat den Yves zomaar alles zal slikken wat Diedjee hem voorschotelt in dat muf kasteel. Maar de PezeWever zal een hele zak suiker van 20 kilo nodig hebben om dat te kunnen slikken. En hij zal er nog een dodelijk geval van suikerziekte aan over houden.
Ik ben hier nu zo over mijn toeren aan het draaien dat ik mijn gsm bijna in de bassin hebt laten vallen. Als de zon een beetje uitkomt, rol ik hier mijn tatami op het dek uit, en dan kan ik wat oefenen. Ulla komt hier later ook.

Geen opmerkingen: