zondag 25 november 2007

Rolmops met Suiker

Wachten op Godot, het beste stuk ooit geschreven over Belgische politiek.
We wachten nu al bijna zes maanden - een half jaar - op den Yves om zijn oranje-blauw vliegtuig van de grond te krijgen. Den Diedjee en dat Millekettemens blijven aan de vleugels hangen om het naar beneden te trekken, en Albert de Laatste trekt jolig mee.
Ik heb het al zoveel keer gezegd, den Yves geraakt er niet. Niet met al de hulp in de wereld, zelfs niet met dat Brabants trekpaard.
En ik? In plaats van met mijn duimen te draaien hier op de Mercator, zit ik lessen judo te geven aan Verstrepen, Ulla - die heeft er eigenlijk geen nodig - en aan al die mannen van het Vlaams Belang en den Open VLD. De laatste tijd is er geen houden meer aan. In alle Vlaamse gemeenten, maar vooral hier rond de kust, lopen de lokale afdelingen van het Vlaams Belang in grote massa's over naar mijn eldeedee. De reden is natuurlijk dat Frank Vanhecke en zijn ploeg mij niet hebben kunnen binnenhalen, en dat zelfs een blinde ziet dat ik meer succes zal hebben met mijn echte liberale plannen dan de winterse Filip en Gerolf Belangemans.
't Is in het belang van de Vlaamse politiek dat ge allemaal bij mijn eldeedee aan de deur komt kloppen, en ge weet het ook. Vandaar is het hier op de Mercator elk weekend stormloop voor mijn lessen. Ze weten dat als er nieuwe verkiezingen komen, den eldeedee het beter zal doen dan de andere partijen, en bij de volgende regeringen nodig zal zijn.
Dus kom maar af, den eldeedee zal u welkomen, en hoe beter uw weekend doorbrengen dan met judolessen op dit mooi schip?

Geen opmerkingen: