woensdag 7 november 2007

Aftellen: 3, 2, 1, Onverwijld?

Vandaag wordt het spannend. De uitslag is nog niet binnen, krijgen we weer Pieter De Rem op zijn best, of onverwijld toch nog de splitsing van B-H-V?
Op politieke sites begint ge nu te lezen dat de Vlamingen de splitsing van B-H-V beu zijn. Ja, maar wat zijn ze beu? Dat Millekettemens, den Diedjee, zijn FDF-trawanten die alsmaar non blijven zeggen tegen iets dat volgens de grondwet normaal is. Die zijn we beu. Franstaligen die in Vlaanderen komen wonen en geen woord Nederlands over hun lippen krijgen.
Dat zijn de Vlamingen beu. De enige manier om dat af te werken is nu B-H-V te splitsen. Niet na vijf minuten politieke moed. Niet onverwijld. Maar nu. Vandaag. In de kamercommissie.
'k Zou er natuurlijk mijn tatami niet willen op verwedden dat alles gebeurt zoals het zou moeten. Ge weet toch ook hoe ze zijn. Tsjeven en Walen samen in een kot, de PezeWever erbij, en de Vierkant Linkse Democraten van Sjareltje Pluche en de hele santeboetiek kan nog een paar maanden duren.
Over wie heb ik het nog niet gehad? O ja, den Yves. Maar die heeft het totaal verkeerd aangepakt. Had hij B-H-V in het begin laten splitsen in plaats van op De Rem te duwen, dan waren de problemen al weg en zat hij al aan de sociaal-ekonomische problemen te werken. Maar dat kon hij niet.
Nu, 't is mijn schuld niet als er nieuwe verkiezingen komen. Maar ze gaan wel rapper komen dan ge denkt. En mijn eldeedee en ik, wij zijn klaar.

Geen opmerkingen: