zaterdag 10 november 2007

Tien op Tien

Tien om te zien, had ik ook als titel kunnen kiezen.
Ik ben er weer helemaal boven op, en ja, die kisten champagne hebben we hier meegesleurd op de Mercator.
Volgens de nieuwste opiniepeiling van de politiek-correcte gazet De Standaard en van de rode radio de VRT stijgt mijn eldeedee van 6 percent van de stemmen naar minstens 10 percent bij de verkiezingen die er nu rap gaan komen!
En dat is niet alles: in de top-10 van de populairste politiekers kom ik binnen met stip op een 10de plaats.
Dus over de ganse lijn 10 op 10 voor Deckertje en voor mijn gasten van den eldeedee!
Ge moet niet veel van politiek kennen om te weten waarom dat zo gebeurd is. Den Yves heeft zoveel scherpe bochten gemaakt de laatste week dat hij vanachter het stuur gevlogen is. In plaats van het Brabants trekpaard en de droogstoppel Rompuy te vragen hem van het asfalt op te rapen, is hij nu gaan schreien bij Albert de Laatste. Vanuit zijn zandbak in Laken heeft die toen gedaan alsof hij den Yves wou redden, maar 't is natuurlijk weer verkeerd uitgedraaid, en nu ligt de hele tsjevenboetiek op de kasseien.
De politiekers en de gazettenmeute willen het maar niet geloven, maar het zijn alleen maar nieuwe verkiezingen en een regering met den eldeedee die een nieuwe wind door dit muffe landje zullen laten waaien.
Nu, ik zit hier voor het weekend weer op de Mercator, met al die champagne misschien een beetje minder kwiek dan gewoonlijk, maar na het weekend kan ik weer volop beginnen te babbelen.
Tegen dan is de boetiek van de PezeWever misschien al leeggelopen. Salut en gezondheid!

Geen opmerkingen: