maandag 18 februari 2008

Snelle Beterschap



Er zullen sommigen zeggen dat het mijn schuld is, dat ik een bullebak ben, dat het ik ben die den Yves het ziekenhuis in gejaagd heb.

Ik kan het hier alleen maar luidop zeggen: ik wens den Yves een snelle beterschap toe, en hoop dat hij snel weer aan de slag kan, want zoals ze nu achter zijn rug bezig zijn, is het niet meer om aan te zien.

Als ge in uw hospitaal gazetten krijgt, dan hebt ge zelf kunnen lezen hoe da joenk Guy en Albert de Laatste achter uw rug hebben zitten konkelfoezen tijdens de regeringsformatie. 't Heeft niet veel gescheeld of ge zat toen al in het hospitaal met dolksteken in de rug.

En nu zijn ze ook weer bezig. Dat Foefelfientje is achter uw rug weer het parlement binnengekropen. En de Vierkant Linkse Democraten zullen daar weer niets van geweten hebben, zeker. Gelukkig is mijn waakhond, de Verstrepen, aan het blaffen gegaan, en gaan wij dat onmens weer voor het daglicht trekken.

En dan is er ook de sjampetter Flahoo met zijn rijke Rus. Op kosten van de belastingbetaler luxebehandeling nadat hij met zijn Ferrari in het zuiden van Frankrijk gecrasht was. En dan zijn er nog mensen die denken dat Belgenland een internationale reputatie hoog te houden heeft.

Allez, Yves, ik hoor dat ge aan de beterhand zijt, ik hoop dat ge snel weer eens uw werk gaat doen, en doet het goed. Ga alleen niet maar te snel weer naar uw bureau, anders pakken ze u omdat ge teveel fijn stof veroorzaakt. En gij dacht dat de groenen niet in uw regering zaten? Proficiat!

Geen opmerkingen: