maandag 28 januari 2008

Jerommeke en de Lekstokjes van Laken

Albert de Laatste krijgt loon naar werk. Een opslag van 6 procent, ik vind dat die vent dat ten volle verdient. Moest ik Guy Chavez zijn, ik zou hem dat ook geven.
Want wat heeft den Albert en zijn kroost niet allemaal gedaan? Hij heeft eerst en vooral elke poging om het Belgenland beter te besturen de das om gedaan door het Non van de Millekette te steunen. Hij heeft dan gewoon alle eisen van onze solidaire Waalse medebroeders compleet overgenomen. Afkijken en afschrijven, noemden ze dat bij de paterkes op school.
Dan heeft hij den Yves op een zijspoor gezet door Guy Chavez opnieuw van stal te halen, ondanks zijn klaterende nederlaag geleverd door de Vlaamse kiezer. Verkiezingen, dat telt toch niet in een feodaal koninkrijk.
Toen ik 6 procent opslag kreeg voor het geld dat ik kreeg van mijn ouders, liep ik naar de winkel om meer lekstokken te kunnen kopen. Met die 6 procent dat den Albert van de belastingbetaler krijgt, kunnen er al een paar duizend lekstokjes vanaf. Zoveel, dat Laurent wel een nieuwe Porsche zal moeten kopen om ze allemaal te kunnen naar Laken vervoeren. En de autosalonvoorwaarden heeft hij ook niet nodig, want de auto krijgt hij toch ook cadeau van de belastingbetaler, die na stookolie- en milieuheffingen wel zo graag vrijgevig is dat er nog iets bijkan voor de lolligaards in Laken.
Misschien zouden ze daar toch wat hun gat van het pluche mogen opheffen en een echte job gaan zoeken. Weet ge wat, de Flupke zou ik naar Parijs zenden om daar bij een bank te gaan solliciteren, er is een vacature voor het jobke van Jerommeke Kerviel. En veel slechter dan die gast kan Flupke het toch niet doen, dacht ik.

Geen opmerkingen: