maandag 14 januari 2008

De Fiat 500 van Guy



Met het autosalon is die Jean-Marie nu plots bezig met auto's en niets anders, zult ge denken.

In mijn vorige post had ik het over de Porsche met de lekke banden van Bruno Valkeniers, vandaag zal ik het hebben over de Fiat 5oo van Guy de Hengelaar, de tweelingbroer-Brusselaar van Guy Chavez.

Aan de gazetten vertelt hij dat Belgenland is zoals de Fiat Cinquecento, een oude gammele auto zoals op deze foto, maar die nog te redden valt als ge hem helemaal opkalefatert zoals de Italianen het afgelopen jaar gedaan hebben.

Welnu, mijn beste Guy, ge moogt denken over dat autootje wat dat ge wilt, als de chauffeur niet deugt, gaat ge er nergens mee naar toe. Uw tweelingbroer Guy Chavez en de profeet Elio hebben het geprobeerd, en nu gaat ge straks misschien ook den Yves aan het stuur zetten, maar ze kunnen het niet.

Waarom? Omdat het Belgenland verpest is door de sossen, die de Walen al helemaal besmet hebben met hun hangmatmentaliteit en hun 19de-eeuwse gedachten. Die werkten wel toen we allemaal nog mijnwerkers waren, maar dit is 2008, mijn beste Guy.

Laat uw Fiat 500 maar in de garage staan, en stap in een serieuze wagen. Zoals mijnen eldeedee. Vlaktaks, lage belastingen, dynamisme, dat zijn de vernieuwingen die we nodig hebben. En als het niet gaat in Belgenland met de Waalse sossen, dan maar zonder.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.