maandag 21 april 2008

Luisteren, Denken, Doen

't Wordt eens tijd voor een echt congres in Belgenland.
Dit weekend, 26 en 27 april, komen mijn mensen van den eldeedee samen in Antwerpen om te tonen hoe een echt politiek congres draait. Geen naamsveranderingen, geen bleiters, geen boerka's, maar alleen echte politieke programmapraat.
Mijnen eldeedee zal zijn programma openbaren aan de persmeute, er zal veel gestemd worden voor en tegen amendementen, zoals dat in een liberale democratische partij past. We hebben ook sprekers uit binnen- (ge weet al wie, da's ik) en buitenland.
Daarom zit ik nu in dat flauwe vissersweer op den Mercator hier mijn speech te bedenken. 'k Zou liever een beetje judo praktizeren met den Verstrepen, maar ja, da's politiek he. Ge moet er iets voor over hebben. Als ge politiek wilt doen, dan moet ge veel schrijven en veel babbelen, zei ons tante Jeanne.
Nu, den Yves en zijn hele santeboetiek van tsjeven, sossen en vierkant linkse democraten zal van mij de volle laag krijgen. Bleitertje Ansjovis en zijn gebleekte spiritisten misschien niet, want ik heb geen tijd om het over zo'n onbenul te hebben.
Als ge nog geen lid zijt van mijnen eldeedee, moogt ge niet naar Antwerpen komen naar mijn congres, maar kijk wel 's avonds naar TV. De sossenzender zal mij wel ergens tussen Freya haar makeuptips en het nieuwste receptenboek van Sos Stevaert steken, maar allez, Deckertje helemaal wegduwen, dat kunnen zelfs de sossen niet.
Nu, na dat tweedaags congres, zal ik wel aan wat rust toe zijn, daarom zult ge een tijdje niet van mij horen, tot einde mei, dan schiet ik weer uit mijn krammen. Salut, en vergeet dat congres van mijnen eldeedee niet.

1 opmerking:

Anoniem zei

Deckertje ,
Het parlementair verlof is wel in de zomermaanden he , ge moet nu geen verlof pakken he.