donderdag 22 mei 2008

Zotte Maand



'k Zit hier weer op de Mercator. Eindelijk.

't Is ne zotte maand geweest.

Eerst waren er de congressen van mijnen eldeedee. Dat programmacongres in Antwerpen was me nogal wat. Veel schoon volk, maar ook veel getier en gebrul, en neen, deze keer was 't ik niet. Dienen Ignace van Middelkerke - ge weet wie ge zijt - en dan onzen 'Ollandsen 'Arry van Knokke en zelfs Peter Reekmans, die maakten allemaal veel kabaal. En Boudewijn, die durfde dan nog de meest gesmaakte uitspraak van gans het congres te maken: 'als ie kan vogelen, kan ie vast ook vliegen,' over iemand die een man in bed met zijn vrouw betrapt en hem het venster uitsmijt. Wat voor een mooie uitspraak kon ik dan nog bedenken na zoiets?

'k Heb ook nog een paar keer gezweet met wat dat die gasten voor wilden stemmen - afschaffing van de erfenistaksen, 140 km per uur, zelfstandigheid van Vlaanderen, roken in restaurants - maar 'k heb het gelukkig allemaal in de vuilbak kunnen doen belanden, anders was 't weer ambras in de media.

En de rest van de maand? Nog zotter, met BHV die ze weer niet hebben kunnen splitsen, en al die show rond de stemming die de tsjeven verboden hebben, en die kwibussen van de Raad van Europa die naar de pijpen van de franskiljons komen dansen. En om het hele boeltje onzin af te ronden, dan nog een treinstaking. Hebt ge me gezien op de Zevende Dag? Er is veel volk dat mij gefeliciteerd heeft met mijn optreden. 't Is nu toch al genoeg met die stakingen zeker? Gezond verstand, dat is wat we nodig hebben. Geen vakbonden die het openbaar vervoer in de put steken.

staking

Geen opmerkingen: