woensdag 12 maart 2008

Liberaal, Dynamisch, Durven



Binnen mijnen eldeedee zitten er nogal wat mensen die de naam van de partij zouden willen veranderen. Ge kent dat liedje: ze kunnen mij mijn pleziertje niet gunnen, en daarom zeggen ze dat mijn naam niet zo lang zal meegaan.

Nu, voor mij mag het best, ze mogen de naam van de partij veranderen. Als binnenkort Bartje DePezeWever en zijnen N-VA het aftrappen bij de tsjeven en mij hier op de Mercator komen vervoegen, dan zal er misschien nog sneller dan verwacht een naamsverandering moeten komen.

De meest logische nieuwe naam is natuurlijk Partij van het Gezond Verstand, want dat is mijnen eldeedee toch al, en ik straal ook gezond verstand uit in mijn beste dagen. Maar anderen zeggen dan weer dat we best de afkorting van nu in stand houden, omdat die al zo bekend is.

Wie zal ik zijn om daarover te klagen. Maar ze willen wel mijn naam weg. Wat wordt het dan?

Liberaal Denken en Doen, zeggen de enen. Liberaal Democratisch Denken, zeggen de anderen. Liberaal, akkoord, wij zijn de echte liberalen, niet die opgepoetste pluchen poppen van de Vierkant Linkse Democraten. Denken, dat vind ik iets meer voor onze Boudewijn, die denkt veel, maar ik ben meer een man van zeggen en doen.

Daarom heb ik iets anders bedacht. Liberaal Dynamisch Durven, met of zonder komma's. Dynamisch, want zo ben ik, ik kwak mensen tegen de mat, ik rij Belgenland rond aan hoge snelheid, mijn voorstellen zullen de Vlaamse economie dynamiseren. Met den eldeedee aan het stuur wordt ons land een economische dynamo, een Vlaamse draak. Durven? Natuurlijk durf ik! Wie anders durft er voortdurend het vuur aan de schenen te leggen van Albert de Laatste en zijn geldverslindende kroost, van Guy Chavez, van de tsjeven en de sossen, van Foefelfientje en andere onzuivere trawanten van het Belgenlandschap?

Ik zal nu nog alleen een truc moeten bedenken om mijn mensen die nieuwe naam te doen aanvaarden op het congres van mijnen eldeedee eind april in Antwerpen. Dat is wat ik nu aan het bepeinzen ben hier op de Mercator. Ik ben liberaal, dus ben ik dynamisch, dus durf ik wel iets te vinden om de mensen te overtuigen van mijn gelijk.

Geen opmerkingen: