maandag 6 oktober 2008

Numero Uno



Hebt ge 't gezien? Wie is er nummer 1 in ons Vlaanders? Numero Uno? De vetste vis? Niet den Yves, niet DePezeWever, niet de Verlorenstadt. Maar ik, Jean-Marie, Deckertje. Wat zou ons moeder toch blij geweest zijn.

Ik was bijna van de Mercator in de bassin gesprongen van jolijt toen ik dat zag. Het is wel een peiling van de Walen, maar toch.

Mijnen eldeedee doet het ook goed, het Vlaams Belangske even voorbijgehuppeld. De Verstrepen zal wel zeggen dat het door zijn boek komt, maar ja, 'k heb het niet gelezen, ik kan het ook niet zeggen.

De Vlaamse kiezer is eindelijk dat gepruts van den Yves beu, met Maurice en zijn grote diners met den Albert op kosten van de Fortisbelegger, en met den Patrick en zijn canapeepolitiek zijn de schillen van hun ogen eindelijk gevallen.

De Vlaamse kiezer weet dat we in een zot land leven, waar ministers mogen prutsen en zat zijn in China, maar als ge met uw vieze poten aan zijn spaargeld komt, dan zijt ge beter vroeg wakker.

15 procent. Vijf-tien! Wedden dat we in de volgende peiling het nog eens beter doen? Even groot als de sossen, in de nek blazen van de Vierkant Linkse Democraten en, nog beter, van den Yves zijn tsjeven. Wat kan een mens nog meer willen?

1 opmerking:

Anoniem zei

allee de kogel is door de kerk

nen hoop geld uitgegeven aan een bedrijf dat failliet gaat door wanbeleid ??

wie komt er mij redden als ik overkop ga mede dankzij de maatregelen van deze bende incompetenten ?

en fier dat ze zijn ze hebben Fortis gered
is dit redden ?

nee dit is het principe dat je zo treffend omschrijft over de sociale hangmat

miljaar ik kan me opjagen in die flauwe zever

vandaag gaan we staken met zen allen
de meesten weten niet waarom en "stelen" een dagje vrij
ze beseffen niet eens de impact

als we nu allemaal gewoon eens beseffen dat de gebraden kiekens niet in onze mond kunnen vliegen en een tandje bijsteken

ho ja we zijn moe we hebben stress,we willen op reis,we willen een mooie auto,we willen goed leven

ik wil al die dingen ook maar ik ben ook "bereid" om de inspanning te doen

wie meer wil moet meer doen lijkt me bijna wiskunde

maar nee we blijven maar geloven in flapdrollen die ons dingen blijven wijsmaken en verbergen ons achter "koopkracht"

enfin wat mij betreft op naar de 30%