dinsdag 3 juni 2008

Forza Flandria



Ik ben altijd al een Vlaamsvoelend mens geweest. Niet dat ik met vendels zwaai, tenzij het is om voor onze judokampioenen te supporteren, maar het is voor mij elementair dat ik Vlaming ben en de rechten van de andere Vlamingen verdedig tegenover het agressief Franstalig imperialisme en hun santeboetiek in Laken.

Daarom ook dat ik na de franskiljonse bende van de Vierkant Linkse Democraten verlaten te hebben, het eerst aanklopte bij de NVA van Bartje DePezeWever. Maar de tsjeven hebben zich ermee gemoeid en ge weet hoe dat afgelopen is.

Nu, aldat om maar te vertellen dat het nu de Vlaams Belangers van nieuwe valkenier Bruno zijn die mij trachten in te lijven.

Maar dat zal niet lukken. Ten eerste, mijn eldeedee is het partij van gezond rechts, niet van extreem rechts. Ikzelf ben averechts, en niet extreem rechts. Zuiver politiek gezien heeft het ook geen zin om mij bij het Vlaams Belang aan te sluiten. De confituur zal ook niet vanzelf tussen de boterham gaan liggen, zoals mijn moeder zegt.

Ge verstaat het al, Bruno ziet dat zijn Belang in al de opiniepeilingen zware klappen krijgt en mijnen eldeedee straf vooruit gaat. Om de schade te beperken wilt hij dus een kartel met ons. Maar zolang wij kleiner zijn dan zijn Belang, kan dat niet. Een Forza Flandria - die gasten gebruiken altijd graag Italiaanse namen - kan alleen als mijnen eldeedee de toon kan zetten, en de Belangers en andere amateurs mij kunnen volgen.

Sorry, Bruno, maar met elke Belanger die met mij een kartel zou vormen, zouden er 3 ex-liberalen weglopen. Wacht eens tot mijnen eldeedee 15 procent heeft, en het Belang minder dan dat. Dan kunnen we misschien babbelen op de Mercator over een kartel onder gezondrechtse liberale leiding. Dat zou echt Vlaams Gezond Verstand zijn.

Geen opmerkingen: