woensdag 18 juni 2008

Belgenland: De Laatste Dagen


Hebt ge de nieuwste opiniepeiling gezien? De Liebbere Belzjiek zegt dat mijnen eldeedee nu al zeker boven de 10 (tien!) procent ligt, dus al mijlenver voor op de dwergen met de geitenwollen sokken.
Nu, ik ben er de man niet maar om het vel van de beer te verkopen voor hij geschoten is, maar enfin, ge verstaat het, de Vlaming houdt van mij. Ik heb nu al de steun van 36 procent van de gepeilden, alleen den Yves ligt nog voor op mij en dat zal wel niet lang meer duren.
Ondertussen draait den Belzjiek nog altijd vierkant. Het leger heeft nog vier kogels over - juist genoeg voor een ronde Russische roulette - en moet nu al 'pang! pang!' roepen. Ik kan me inbeelden dat de Talibanners in Afghanistan daar sterk onder de indruk zullen van zijn.
Ondertussen tracht ook Flupke Onbenul - de zoon van Albert de Laatste - zijn blazoen wat op te poetsen door die feodale sossen van de Vierkant Rode Teevee een programmaatje over hem te doen maken. Ja zeg, de rode teevee nu al een public relations bureau voor den Flupkeprul.
Als ge u afvraagt waarom ik de laatste weken niet veel geschreven heb, wel, 't is de sport, he. 't Is niet omdat den Belzjiek nog slechter voetbal gespeeld heeft dan de Fransen dat een mens niet naar den Euro 2008 mag kijken, he. Trouwens, ik sta volledig achter de plannen om de Wereldbeker 2018 naar hier te halen. Als de Ollanders den Eurobeker winnen, dan maken we meer kans, dus zeg ik maar 'Up 'Up 'Olland.
Ondertussen gaat het natuurlijk met onze eigen sporters verder bergaf. Justientje op pensioen - nu kan ze elke dag op het strand van Monaco gaan liggen - Sterchele in de gracht, Tom Boonen aan 't snuiven gelijk een figurant op Miami Vice, en nu nog Compernolle overleden.
Is er eigenlijk nog iets waar een Belg op fier kan zijn? Neen? Opdoeken dan maar.

Geen opmerkingen: