dinsdag 23 maart 2010

Peniskokers en Verbrande Beha's

Stel je voor, je moet naar het gemeentehuis om een aanvraag in te dienen om het vroegere WC in den hof om te bouwen tot een kot om je harken en spaden en ander tuingerief in te dumpen. Je komt aan in het gemeentehuis, vraagt op welk verdiep je moet zijn, en gaat er dan naar toe. Je duwt die zware deur open ... en dan zie je daar gasten in hun complete bloten, of toch ... ze hebben een soortement pijp op hunne je weet wel wat. Een peniskoker zoals bij de Papoea's en de bosjesmannen uit Afrika.
Wat zou je denken? Wel, de brave, vriendelijke, geitenwollensokkenwassende medemens zou onmiddellijk denken: culturele verrijking. De nobele tradities van de edele wilde uit het milieuvriendelijke oerwoud doet zijn intrede bij ons. Prachtig.
Maar wat zou de gemiddelde Europeaan denken? Dat hij maar in het oerwoud zo blijft rondlopen, maar niet in ons koude noorden. Ziet ge al overal gemeenteambtenaren in peniskokers? Leerlingen op school in peniskokers? Nee, ik ook niet.
Daarom is het zo belachelijk dat de politiek-correcten en de extreme moslims nu overal hidjabs, niqabs, boerka's en andere soortementen van doeken op ons willen loslaten. In de Arabische woestijn in de 7e eeuw waren die dingen wel praktisch, maar bij ons zijn er geen zandstormen meer. En vooral, bij ons zijn de vrouwen nu meer waard dan kamelen.
In de jaren '60 verbranden de Dolle Mina's hun beha's als symbool van verzet tegen de mannelijke overheersing van de maatschappij. Een verbrande beha was het symbool van de bevrijding.
Is het nu niet te zot dat dezelfde maatschappijkritische, radicale, linkse feministen van mei '68 alle mogelijke excuses bedenken om een veel repressiever symbool dan de beha goed te praten? Ik zeg, laat die moslimvrouwen nu maar opstaan en boerka's verbranden, dan pas zullen we weten dat ze geintegreerd zijn en onze westerse normen en waarden respecteren. De verbrande beha's van mei '68 moeten gesteund worden door de echo van verbrande boerka's in 2010.

Geen opmerkingen: