maandag 8 maart 2010

LIBERA!

Denk vrij, zeggen ze dan. Open en vrij, over de partijgrenzen heen. Ik heb eindelijk een uitnodiging gekregen.
Ge hebt het al geraden, ik heb het over dat muf kot van den Baudouin. Na al zijn geleuter over terugkeren naar de Vierkant Linkse Demokraten heeft hij nu zijn oud speelgoed weggegooid. De denktank Cassandra stond te dicht bij mijnen eldeedee. Dus weg ermee, en nu een nieuw speeltje, Libera. Oh, pardon, ik was het vergeten, LIBERA!, met hoofdletters en met een uitroepteken zoals de gefrustreerde geitewollensokkenhippies. Gewoon doen is niet goed genoeg voor mijnheer.
Ik heb hem de onderkant van mijn tatami laten zien en hem bijna aan zijn poten ondersteboven uit de Mercator opgehangen, maar dat heeft blijkbaar niet genoeg indruk gemaakt. Meneer den Baudouin - 't Schoon Haar, noemt de Verstrepen hem - heeft weer een nieuwe titel nodig. Mijnen eldeedee kapotgemaakt, en nu weer een nieuwe speeltuin opgericht.
En voor de openingsreceptie dat kwabbelmens van een Patricia Ceysens uitgenodigd. Heeft zij ooit iets gezegd toen de Vierkant Linkse Demokraten mij buitenzwierelden? Ik denk het niet. Ik kan dat mens niet uitstaan. Als ze naar de receptie van Libera komt, dat ze dan meteen een lidkaart van mijnen eldeedee koopt, want we hebben dat nodig.
Nu, de verwarming hier op de Mercator draai ik wat hoger, vooral na die skivakantie in Oostenrijk is dat nodig, nog wat op de tanden bijten, en we zijn er door.
De Vasten is niet alleen voor de tsjeven dit jaar.

Geen opmerkingen: