zaterdag 30 januari 2010

LDD wordt ... AhA!?



De kogel is door de kerk want ik heb uit de biecht geklapt. Mijnen eldeedee zal voor de verkiezingen van 2012 van naam veranderen?

Waarom? Omdat de Verstrepen het zegt? Neen, buiten wat advies over mijn getwitter zie ik die gast hier niet veel meer. Wel omdat te veel van mijn gasten van de eldeedee zelf de oren van mijn kop zagen.

Ze zeggen dat ze teveel een 1-manslijst zijn. Kom zeg. Als ze nu een comfortabele zetel hebben in die knusse salons zoals de senaat, dan is het toch door het Deckertje, zeker. Waar zaten ze zonder mij? Nog kasseien aan het leggen of vitrines aan het inmetsen, of op de trappen van Oostende vis te verkopen.

Maar misschien kan ik de naam eldeedee toch blijven gebruiken. Alleen moet mijne naam er uit weg. Stank voor dank. De letters eldeedee kunnen ze nog gebruiken voor Liberale Directe Democraten of Liberaal Democratisch en Dynamisch. Als het maar niet Luie Dolle Democraten of Linkse Doffe Dommeriken is.

Mijn favoriet voor nieuwe partijnaam is ... AhA! Ge weet wel, zoals die Aha-Erlebnis uit de lessen Duits. 't Is ook de naam van een Noorse popgroep, maar nu vooral ook van ons nieuw blaadje, in mekaar gestoken door ons Bats-mens - die komt van bij de VTM, dus weet ze wat reclame is. Ge kunt voor een euro en een half alle informatie over onzen eldeedee lezen als ge maar wil. En 't is een toffe naam voor een partij ook. De groene gastjes moeten niet denken dat zij alleen een uitroepteken mogen gebruiken. Ik ga wel niet zover als de tsjeven met hunnen ampersand, maar ja, da's een echt tsjevenleesteken.

Nog een goed jaar verder, en laat u niet bedriegen door die opiniepeilingen die zeggen dat we door de kiesdrempel vallen. Dankzij uw Deckertje en onze nieuwe naam zal dat nooit gebeuren. AhA!

Geen opmerkingen: