zondag 1 november 2009

Ambras



Iedereen een gelukkige Allerheiligen na een maand waarin we weinig heiligen gezien hebben.

Eerst moet ik natuurlijk van de Verstrepen zeggen dat als ge dit lang weekend naar de boekenbeurs trekt, ge zekers mijn nieuw schrijfsel 'Hoofddoek of Blinddoek' moet kopen.

Nu, terug naar de voorbije weken. Bij mijnen eldeedee zijn ze eindelijk orde op zaken aan het stellen. We gaan ons meer focussen op de inhoud en minder op personaliteiten, de 'smoelen' zoals de sossen zeggen.

Van ambras gesproken, bij de sossen hebben ze de voorbije maand meer dan genoeg gehad. Den Bleiter Ansjovis die om een nieuw postje bleitte, en dan de e-mails van een of andere kaviaarsos die dat ongegennezrd mens vertelde hoe ze Frankske de Allesbrander uit het venster moesten smijten, met zijn kop eerst of met zijn benen eerst.

De sossen hebben het voorlopig overleefd, maar nu zijn de poppen aan het dansen bij de blokkers. Ze hebben vele blondjes aangetrokken om hun imago minder 'vuil' te krijgen, zoals Dewinter het zou zeggen, maar dat ene blondje is te veel aan het worden. Het is nu volop een messengevecht tussen het Morelleke en de anderen, de gematigden en de vuilen. Niet dat ik er mij mee ga moeien, ik blijf hier rustig op de Mercator de winter doorbrengen, maar als er van die blokkers naar mijnen eldeedee willen afkomen, stoof ik ze rap een forelleke uit de Bassin.

Hou onze websites in de gaten zou ik zeggen, want deze nieuwe maand gaan we den Diedjee het vuur aan de schenen leggen. En veel van mijn boeken verkopen, natuurlijk.

Geen opmerkingen: